Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2013

zikir bersulam cinta

Imej
Assalamualakum .. 


Alhamdulillah , bersyukur kita kepada Allah yang telah memberikan kita peluang dan ruang untuk menjadi hamba yang bertaqwa kepadaNya .. Dan insyaAllah , hari ni el zahra nak share serba sedikit dengan korang semua tentang "Zikir Bersulam Cinta" niey .. Ni apa yang el zahra tahu serba sedikit je la apa yang el zahra dah belajar .. selamat membaca .. :)

                                                         ..............................................

"Sesungguhnya Allah telah memberi kurniaan besar kepada orang-orang beriman apabila Dia mengutuskan diantara mereka seorang Rasul dari kalangan mereka sendiri yang mendakwahkan ayat-ayat Allah , menyucikan mereka ( dari syirik dan kufur ) dan mengajar Al-Kitab (al-Quran) dan al-hikmah (as-sunnah) , padahal sebelum ini mereka di dalam kesesatan yang nyata . "  - ali imran : 164 -               
Rasulullah SAW bersabda , " Tidak beriman seseorang di antara kamu sehingga kehendaknya seperti apa ya…

Antara Cinta dan Cita-Cita

Imej
Assalamualaikum .. 

Alhamdulillah , bersyukur kita kepada Allah kerana telah memberi kita peluang dan ruang untuk terus bernafas di atas muka bumi ini .. Dan Alhamdulillah , el zahra bersyukur sangat-sangat sebab hari ini Allah telah memberi el zahra peluang dan ruang untuk terus bertinta .  haish .. da lama el zahra tinggalkan blog ni .. bersarang dah pon blog ni .. hee :)

Hurm , mesti best kan raya tahun nie ? Banyak tak duit raya korang ? Meh la post sikit kat sini .. heheheh .. Masih tak terlambat untuk el zahra ucapkan kepada semua " Selamat Hari Raya Aidilfitri . Maaf Zahir Dan Batin ." Sory la tak ada duit raya .. El zahra pon tak dapat duit raya , makin besar makin tak de pulak orang nak bagi kan :)

Alhamdulillah , hari ini el zahra nak menceritakan serba sedikit tentang CINTA dan CITA-CITA .. Sebenarnya fikiran ini serabut memikirkan antara keduanya .. Kalau korang pilih yang mana ? Cinta atau Cita-cita ? Mesti korang pening kan .. Hurm ..

" Ya Allah , Kau permu…

Rindu Mesir

Imej
Assalamualaikum ..

Alhamdulilllah , bersyukur kita kepada Allah yang telah memberi kita peluang dan ruang untuk terus bernafas sehingga ke detik ini . :)

Hurm , hari ini el zahra tiba-tiba rasa sayu .. Hati ni rasa rindu .. Hurm .. teringat kat Mesir .. Kenapa tiba-tiba Allah nak campakkan semua rasa hari ni ?

Ya Allah , Kau kuatkanlah hambaMu ini ya Allah ..
Sabar yerp el zahra . Hurm . serius , rindu sangat-sangat Mesir .. Teringat satu-satu kenangan daripada mula menjejak kaki sampai sebelum fly to Malaysia hari tuh . Huhuhu . Ya Allah , rindunya ! Hurm .. macam mana lah raya kat Mesir tahun nie . Ya Allah , Kau selamatkanlah bumi Mesir ya Allah ..
Hurm , Rindu nya . Allah je yang tahu betapa rindunya hati ini pada Mesir .. Ingat lagi , time mula-mula sampai Mesir . El zahra datang bawah AHM . El zahra datang dengan sahabat-sahabat el zahra .. 24 orang akhawat , 17 orang ikhwah .. Semuanya baya-baya el zahra je . 13 tahun sampai 18 tahun .. And then semuanya baik-baik . Alhamdulilla…